Monday, January 17, 2011

Robert De Niro terima anugerah Cecil B. DeMille di Golden Globes

Tertengok pula saya di Astro Golden Globe Award 2010 di chanel astro 711. Bukan tengok sangat pun tengok sekali imbas je. Dan tertarik untuk menulis di sini kebetulan semasa menonton rancangan tersebut ada disiarkan pemenang anugerah "Cecil B. DeMille" yang diberikan kepada pelakon Robert De Niro. Pelakon kegemaran saya tuuuu!!!






Ok sebelum cerita dengan lebih lanjut meh nak cerita sikit apa tu anugerah Cecil B.Demille yang ada di Golden Globe Award. Anugerah ini dinamakan sempena salah seorang tokoh yang paling berjaya dalam industri pembikinan filem di Hollywod iaitu Cecil B. DeMille (1881-1959), dan ia merupakan anugerah dalam pencapaian seumur hidup seseorang artis yang diberi secara tahunan kepada artis yang dipilih oleh Hollywood Foreign Press Association di Majlis Golden Globe Award yang diadakan di Hollywood. Cecil B. Demille adalah penerima pertama anugerah ini pada tahun 1952 ketika usianya 70 tahun.

Antara penerima anugerah ini sebelum ini ialah Martin Scorsese (2010), Steven Spielberg (2009), Warren Beatty (2007), Anthony Hopkins (2006)..saya suke dia juga!! , Robin Williams (2005), Michael Douglas (2004), Gene Hackman (2003), Harrison Ford (2002), Al Pacino..memang bagus dia ni..... (2001), and Barbra Streisand (2000)

Robert De Niro...saya tak tahu bila saya mula meminati lakonannya tetapi apa yang pasti hasil lakonannya sungguh hebat!! Dengan lebih 70 buah filem yang pernah dilakonkan Robert De Niro mulakan kariernya dalam filem Brian De Palma's The Wedding Party pada tahun 1969 dan filem terakhirnya (saya rasa) Meet The Little Fokers..(tak pernah tgok pun sequal citer ni)

Dalam banyak2 filem yang dia lakonkan antara yang pernah saya tonton dan masih ingat (kebanyakan tgok melalui DVD lorong belakang..wel..u know.....hehehe..Ssshhhh) ialah... The Untouchables, (citer mafia ni..) Goodfellas, Heat, Sleepers, Ronin (action packed) The Departed, The Good Shepherd....

Tapi!!!..benda yang buatkan saya nak tulis pasal Robert De Niro ni bukan pasal apa..cuma pasal cerita The Godfather Part 2. Kenapa la saya boleh tak tau yang cerita Godfather Part 2 tu pelakon utama die robert De Niro!!! padahal DVD tu ada je dalam simpanan sejak masih bujang kira2 sejak tahun 2005 lagi!!! dan oleh kerana cerita Godfather part 2 tu jalan ceritanya slow bangat, 3 kali dah saya tengok cerita tu, dan tiga kali jugak la tak pernah habis!!! sebabnya sampai sekerat jalan saya pun tertidur!!!




Takpelah..lepas ni kena cari masa nak tengok citer tu lagi untuk kali ke empat.....huhuhuhu....

0 comments:

Post a Comment