Monday, January 24, 2011

Main Switch Bangunan Larut Matang Meletup!!

Tak tau mau taruk tajuk ape untuk post ni. Harap-harap sesuai la tajuk ni. Ni nak cerita masa balik taiping weekend aritu. Masa tu kuar dengan family jalan2 and shoping2. Lepas penat berjalan lapar la pulak. So berenti la makan kat bawah medan selera kat bawah bangunan..ape ek sekarang ni nama die...dulu dikenali sebagai larut matang.



Aku suka makan kat sini sebab ada "Mi Combat"!!. Sedap!! Kepada mereka-mereka yang tak tau apa tu Mi Combat, kalau datang ke pekan taiping singgah kat foodcourt ni dan cari kedai ada tulih Mi Combat!!! (apesal nama dia tcamtu tak tau le...nanti kena tanya owner dia...) tapi make sure tukang masak die owner Mi combat tu sendiri, Jabar kut nama die. kalau anak dia yang masak kurnag sikit keenakannya.... mak aku makan nasik, wife order sate....kat meja makan ni...buleh pulak time dok syok2 minum basahkan tekak lepas penat berjalan, meletup main swith kat bangunan tu!! Apalagi...semua orang menumpukan perhatian pada main switch tu la...



Ni ha main switch die kalau korang nak tau

Lepas meletup ble plak ada satu dua wayar kat main switch tu terbakar!!! adoi....mak aku ble lepak makan lagi!!! lapar sangat la tu...tapi apa boleh buat...aku suruh wife, adik aku and mak aku blah...kuar dari bangunan tu..bahaye tuuu!!! dah le bangunan tu lama, wiring dah tentu lama punya...

Keadaan mula-mula tenang la. ramai yang tak ambik port sangat pasal wayar terbajar. Tapi aku dah ada pengalaman pasal wire terbakar ni. Kalau yang ada elektrik tu memang bahaye punya..pasal tu aku cepat2 suruh family aku blah dari bangunan tu, lepak luar dan jadi pemerhati je...Then tiba2 main switch tu meletup!!! haa...baru satu food court tu orang dok gabra!!! ada yang bertempiaran lari...!!! Nak tergelak pun ada!!.... Ada dialog yang aku dengar time ni..."talipon polis woi.." (ade ke polis..?) "panggil bomba!!!" kekekeke...nak tergelak time tu tengok gelagat orang panik....hihihihi...Tapi mujur ada sorang hero yang berani memadamkan api pada wayar di main switch tu dengan kain basah...so keadaan tekawal...lepas tu aku n family terus blah...tkde selera mau makan. bayar2 semua..tak sempat pun makan mi combat kat situ..bungkus je la...


Pic ambik dari jauh je...langkah keselamatan....



Ni ha pic antara org2 yang makan kat bawah tu turut join aku lari....(baju oren tu adik aku..hahaha...terinterframe plak)


Apa-apapun apa yang aku nak highlight kat sini, kalau korang makan kat tempat makan ni hati2 la sikit ek...tengok2 sama kat main switch tu..diorang dah tukar baru ke tak. Kalau dah tukar bagus la...kalau belum...jaga2...sendiri mau ingat la....

0 comments:

Post a Comment